Hoppning 27/2

Värmde upp med volter och tempoväxlingar, han lyssnade ganska bra jag men var tvungen och vara på den där vänster sidan som alltid vill tränga inåt. Han kändes ganska framåt och fin. Vi började hoppa ett räcke och en oxer, sen samma sak fast i andra varvet, gjorde de till en liten bana sen.

Gick jätte bra över förväntan! Tappade kontrollen på vänster sidan en gång bara och har börjat att "hitta knapparna". Vi hade bara hinder på en halva av ridhuset så vi hade chansen att skritta dom medans vi väntade på vårrann tur och jag tror att de är så han vill ha de. För jag fick mycket lättare fart på han. Sista gången så hade han jätte bra fart över kombinationen. Ska tänka på att få han rakare över hindrerna nästa gång. För jag glömmer ibland och rätta ut han när vi har svängt. Ska försöka börja få han och bytta galopp i språnget oxå. Annars är jag jätte nöjd :)




Kommentarer
Postat av: SHUNi- hästblogg

Vilken fin blogg ni har, verkligen!! kika gärna in på min hästblogg :D

2012-03-01 @ 10:37:25
URL: http://shuni.blogg.se/
Postat av: Moa Kauppila

Idag avslutas min bloggtävlingen om ett par JW ridhandskar, glöm inte och kolla om du vann! En liten update är att fyra vinner, en handskarna och de tre övriga varsin överaskning!

2012-03-01 @ 15:02:48
URL: http://moakauppila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0