Sant enligt mig.

Tycker det är grymt jobbigt & onödigt med allt det här snacket som gäller ''sport''. Hmm.. Enligt mig är golf, tennis,hockey, pingis, badminton och alla de där sporterna inte sporter. Hallå?! Alla gnäller på att ridSPORT inte är någon sport, för '' hästen gör ju allt!'' Men jo tjena!
'
Om det ska vara sånt tjafs om vilka sporter som är en sport och inte så är RIDSPORT mest sport. Enligt mig alltså. Ex, golf? Aha ansträngade sport då! Typ hockey & ridning kan man ju iaf bli svettig i! 1. Ridsport/hästsport. Heter de hockeyspoort? Nä.
'
Okej alla killar i min klass! Upp och hoppa på Harry t.ex. Han går inte ett steg utan att man inte baknar till så han vaknar. Det krävs mer än vad man tror att kunna rida. Fälttävlan, hoppning, western,dressyr och allt sånt! Det krävs grymt mycket för att kunna få rida med en hatt på huvvet! Hur lustigt det än låter så ska det krävas livet på sporten!
'
Jaa! Kör 180cm med en häst och försök få både dig & hästen att vara kontrollerad och hoppintresserad. Om hästen går omkull.. Aa det är nog liite mer änsträngande än att Finland skjuter mål i Svergies."!?'
'
Alltså guys säg inte så mycket om hästSPORTEN innan ni inte vet nått om den. Visst att hockey kan vara dyrare än ridning men hallå? Vem bryr sig om vems utrustning är dyrast.? Hockeytöntar eller? Om ni bryr er om sånt då kan ni ju inte heller vara särskilt duktiga på hockey. Som sagt. Upp på hästen och lyckas. Kan om ni vill ger er en lycko spark i arselet!'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0