Tycker och tänker

Tänk om alla tyckte som alla andra gud så tråkigt!! Om alla hade likadan frisyr om alla hade likadana kläder om alla tycker precis samma sak. Om tex alla skulle ha samma kläder, då skulle ju inte någon sticka ut och det hade varit allmänt tråkigt. Jag själv hade inte tyckt att det var så jätte roligt när man till skolan och ser att någon har på sig likadana kläder tråkigt värre.
Om alla hade tyckt precis likadant så hade de ju inte vara några krig iaf och inte lika mycket skit snack och mobbing. Men tex om man i skolan ska diskutera något och alla tycker exakt likadant så blir det ju inte någon diskussion.
Man ska absolut inte mobba någon för att dom är annorlunda, för alla är speciella och det är bra så. Sen kan man vara speciell på ett annat sätt också men det ska jag inte gå in på.

Det finns för och nackdelar med att alla skulle tycka likadant men jag själv tycker nog att det blir bäst om alla är olika och att alla tycker olika.

Om man ska gå in på hästrelaterat med det här så tycker jag att det skulle vara otroligt tråkigt om alla tyckte likadant. Om alla hade likadana hästar och gillade samma häst/hästar. Om alla skulle ha likadan utrustning det skulle vara så otroligt tråkigt.

Så gott folk stå för eran åsikt för den är speciell och det kommer alltid vara någon som tycker att den är konstig men det kommer även finnas dom som stöttar åsikten också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0