Ridsporten..

Jag vill börja med att gratulera Rolf-Göran Bengtson! Till er som inte vet så vann han jerringpriset igår och det är jag otroligt stolt över, att någon från ridvärlden får vinna! Han är otroligt duktig och han är värd de.

I skolan kommer vi alltid på något att diskutera eller prata om på rasterna och en av sakerna idag var just Rolf-Göran Bengtsons vinst.  En frågade vem han är och vissa tycker att det var helt fel att han vann bara för att han rider och då började jag tänka är det verkligen så dom tycker och gör alla de? Jag tror inte att dom i min klass som inte rider skulle tycka att de var fel om jag var lika duktig som Roffe och vann. Och vissa tyckte att de var fel att han vann för att dom inte kollar på ridsport, dom tyckte att Markus Hellner hellre skulle ha vunnit men inte tror jag att alla kollar på längdskidor heller.

Dom som säger att det inte är jobbigt att rida har inte rätt för när man rider så kan man inte bara hoppa upp på hästen och inte göra något, inte kommer hästen hoppa hinder på 160cm då och inte kommer den gå piaff den kommer kanske börja gå i skritt och lunka på i sitt eget tempo. Man måste använda benen, magen, ryggen mm. Jag kan omöjligt förklara för dom som inte rider hur jobbigt de är och hur mycket träning det krävs.

Det jag vill säga med de här är att man ska inte bara tro att vi är lata och sitter och latar oss en hel dag i stallet, jag borde ta på mig en steg räknare och se hur mycket jag går en dag i stallet skulle faktiskt vara roligt att få reda på de

Klicka HÄR om du vill se Rolf-Göran Bengtsons tal








Kommentarer
Postat av: NellieB

Sv. Kram!

2012-01-17 @ 19:52:52
URL: http://Nellieberntsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0