Ferrari!

Sköte och fixade allt med Fari igår och skulle även rida :) Red på banan, började skritta lite i djupsnön han tyckte de var as skoj. Travade lite och tog en liten galopp, skrittade och travade lite till, skulle bara ta de lugnt så red inte komplicerat utan ville bara att han skulle gå framåt.

Tog en liten galopp till, fattade bara vanlig galopp och kände att han blev lite pigg och ökade så höll in han lite men han fortsatte bara snabbare. När jag hade tagit ett varv så stannade han inte fast jag höll in ordentligt och satte mig ordentligt i sadeln. När han började på sitt andra varv så blev jag riktigt arg på han. Han lyssnade ändå inte. Svängde i på mitten och tappade balansen så flög av i en 1m djup, jag landade mjuk och skönt sittande med snö upp till midjan ;) Fari tog ett varv till innan han stannade. Hoppade upp igen och skrittade och travade. I traven gjorde jag väldigt mycket volter, han gick väldigt fint då. Amanda fotade lite grann oxå :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0