Ridkurs Fonize 1/3

Red Fonzie på kursen igår och trodde att de inte skulle gå bra alls men fel har man ibland. Vi red innanför spåret och gjorde tempoväxlingar. Gick bra han lyssnade bra på mina signaler. Tränade även på att få bra hörpasseringar gick bra men i galoppen så lyssnade han inte alltid på ytterskänkeln. Red även slalom (se bild nedan) gick bra var bara jag som hållde han höger ställd lite för länge. Annars flöt allt på han var väldigt rolig att rida och passar mig väldigt bra! För han är så gott som stor häst och jag gillar hanns sätt.

Han är en gammal häst 19 år. Lie skumpig men fin annars. Han gick tom i form i korta stunder åt gången. Han är duktig som söker sig neråt när man ridit ett tag om man får han att släppa. Är så grymt nöjd så de inte finns. Kanske börjar rida han någon gång på allmänridningen. Lägg väll märke till KANKSET. Nä usch undra om man får vara så här nöjd?!





Bild lånad HÄRIFRÅN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0